Diş hekimliği muayenehanenizin sosyal medya hesaplarını yönetmek söz konusu olduğunda, en son özelliklerle güncel kalmak, düzenli olarak yayın yapmak, kaliteli içerik oluşturmak, hedef kitlenizle etkileşimde bulunmak VE takipçilerinizin etkileşiminin zirvesinde kalmanın kolay bir iş olmadığını biliyoruz.

Makaralar, instagram’ın özellik repertuarına en son eklenen ve akışınızda belirdiğini fark etmiş olabileceğiniz bir özelliktir. Sadece orijinal ve eğlenceli olmakla kalmayıp, aynı zamanda diş hekimliği muayenehanenizin daha fazla yönünü sergilemek için harika bir yoldur ve erişiminizi genişletmeye yardımcı olur.

Erişiminizi genişletmek nihayetinde takipçi listenizi büyütmek ve etkileşiminizi artırmak anlamına gelir – ki bu da elbette her zaman kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı soran yeni hastalara yol açacağını umuyoruz.

Peki, bu yeni özellik ile nereden başlamalı? Instagram Makaraları hakkında en çok sorulan 5 sorunuzu yanıtladık:

Instagram Makaraları Nedir?

Makaralar, Instagram’daki en yeni video özelliğidir ve müzik, metin kaplamaları ve görsel efektler içerecek şekilde düzenlenebilen, eğlenceli ve ilgi çekici video içeriği oluşturmanıza yardımcı olan 15-30 saniyelik video klipler oluşturmanıza olanak tanır. Insta’nın TikTok’un kendi versiyonu olduğunu düşünün ama o kadar da gelişmiş değil.

Makaralara profilinizde kendi sekmeleri verilmiştir. Bu kısa biçimli videolar daha sonra bu sekmede paylaşılabilir ve Makarayı Instagram Hikayelerinde ve ana akışınızda paylaşma seçeneğine sahip olabilirsiniz.

Aşağıda gösterilen simgeye tıklayarak Instagram’ınızdaki Makaralar Sekmesini görebilirsiniz:

Instagram Reels
Neden Diş Hekimliği Muayenehanesi Instagram sayfama Makaralar eklemeliyim?

Instagram Makaraları, hastalarınıza bir ekip ve bir işletme olarak gerçekte kim olduğunuza dair perde arkası bilgiler veren hızlı video içeriği paylaşmanız için oldukça etkili bir özelliktir.

Billion Dollar Boy tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Reel’ler doğrudan ana akışta paylaşılan videolara kıyasla daha yüksek bir ortalama etkileşim oranına sahiptir: “Reel’lerin ortalama etkileşim oranı %2,7 iken ana akış videoları için bu oran %2,2’dir.”.

Reel’in içeriği ayrıca ana akış videolarına ve IGTV’lere (canlı yayınların uzun tekrarları olma eğiliminde olabilir) kıyasla çok daha kısa ve daha sindirilebilirdir. Bir kullanıcının ortalama dikkat süresinin yaklaşık 8 saniye olduğunu bildiğimiz için bu özellikle önemlidir, bu da size bir kullanıcının dikkatini çekmek ve tamamen meşgul olmasını sağlamak için çok kısa bir pencere verir.

Makaralar, hesabınızın Instagram’da daha görünür hale gelmesi için de harika bir yoldur – planlandıklarında ve arkalarında biraz düşünülerek yayınlandıklarında, keşfet sayfasında ve hashtag beslemelerinde kolayca öne çıkarılabilirler. Bu da sonuç olarak video klibe ve hesabınıza daha fazla organik trafik sağlar!

Kulağa harika geliyor ama nasıl bir Makara oluşturabilirim?

Makaralar ekranına erişmek için Instagram’ın sağ üst köşesinde bulunan ‘+’ simgesine dokunmanız ve ardından açılır menüden ‘Makara’yı seçmeniz yeterlidir.

Instagram Reels 2
Ardından aşağıdaki seçenekler arasından seçim yapabilirsiniz:

  • Klip Uzunluğu – 15 saniyelik veya 30 saniyelik bir klip kaydedin.
  • Müzik Ekle – Instagram müzik kütüphanesinden bir şarkı arayın.
  • Video Hızı – Video klibi hızlandırmayı veya yavaşlatmayı seçin.
  • AR Efektleri – Instagram’ın efekt galerisindeki birçok efektten birini seçin.
  • Touch Up – Kozmetik filtre görevi görür ve cildin daha pürüzsüz görünmesini sağlar.
  • Timer Countdown – Kayıt sırasında bir geri sayım zamanlayıcısı ayarlayın.

Instagram Reels 3

Kolay ve ilgi çekici makaraların nasıl oluşturulacağına dair bu kullanışlı eğitime göz atın: https://www.youtube.com/watch?v=fvbqH2tb3Q0

Makaralarıma ne tür içerik eklemeliyim?

Önce ve sonra resimlerinizi akılda kalıcı bir Makaraya dönüştürmeye ne dersiniz? Gülümseme galerinizde zaten var olan içeriği kullanmak, oluşturmaya başlamak için harika bir yoldur! Ya da neden muayenehanenizin perde arkasını gösterip ekibinizi de dahil etmiyorsunuz?

Ayrıca, her hafta farklı bir tavsiyeyi kaydedip paylaşarak, Ağızla İlgili En İyi İpuçları üzerine bir Makara serisi oluşturma fikrini de seviyoruz. Makaraları ekip üyelerinizi tanıtmanın veya tedavileriniz ve faydaları hakkında bağırmanın bir yolu olarak da kullanabilirsiniz. Ne kadar yaratıcı olursanız o kadar iyi!

Sosyal medya içeriğinizde muayenehanenizin, ekibinizin ve işletmenizin kişiliğini mümkün olduğunca yansıtmaya çalışın. Ses tonunuzu, marka renklerinizi ve kişiliğinizi göz önünde bulundurun ve Makaralarınızı oluştururken bunları dahil edin!

Makara oluştururken en iyi ipuçlarınız var mı?

Elbette! Makaraların yeteneklerini kavramak ve yaratıcı fikirler üretmek en önemli kısımdır, ancak aşağıdaki en iyi ipuçlarını not etmek yararlı olabilir:

  • Instagram makaranızın ilk birkaç saniyesi, izleyicinin dikkatini hemen çekmeniz gerektiği için en önemli kısımdır. Bu yüzden o ilk birkaç dakikaya önem verin!
  • Makaralarınızı kaydetmek ve düzenlemek için üçüncü taraf bir uygulama veya yazılım aracılığıyla başka bir yerde kaydettiğiniz bir videoyu yüklemek yerine her zaman Instagram uygulamasını kullanın. Uygulama dışında Makaralar oluşturmak genellikle filigranlara, pikselli videolara veya videoların kenarlarının kırpılıp kesilmesine neden olarak videonuzun kalitesini düşürebilir.
  • Makaralar bir çerçeve içine alınmak, karelenmek veya yatay olarak ayarlanmak yerine akıllı telefonunuzun tam ekranı kullanılarak dikey yönde kaydedilmelidir.
  • Kullanabileceğiniz özelliklerden yararlanın! Yaratıcı geçişlere, düzenlemelere ve müziğe sahip makaralar izleyicinin ilgisini çekmeye yardımcı olabilir.
  • Emojileri ve hashtag’leri unutmayın! İçerikle ilgili 30’a kadar hashtag ve ilgili emojileri altyazıya ekleyin.
  • Videoya ekstra trafik oluşturmak için Makarayı Instagram hikayenizde ve ana akışınızda paylaşın.
  • Yüksek enerjili olun! İnsanlar sizi eğlenirken ve keyif alırken görmek ister. Utangaç olmayın.

Şimdi başlama zamanı!

Yukarıdakilerin, muayenehanenizin instagram sayfası için Reels’ı denemeniz için size ilham verdiğini umuyoruz. Neden ayda 1-2 Makara paylaşarak başlamıyorsunuz ve bunun genel etkileşim oranınızı ve takipçi büyümenizi nasıl etkilediğini görmüyorsunuz? Çok ihtiyaç duyulan bir destek sağlayacağından eminiz.

Sosyal medyadaki yeni özellikleri takip etmek bunaltıcı olabilir, ancak doğru şekilde kullanıldığında ve dijital pazarlama stratejinize eklendiğinde, etkileşiminizi artırmak, takipçi listenizi büyütmek ve hastalarınızla gerçek ilişkiler kurmak için harika bir yol olabilir.